سارهساره، تا این لحظه: 10 سال و 7 ماه و 13 روز سن داره
زندگی عاشقانه ی مازندگی عاشقانه ی ما، تا این لحظه: 13 سال و 6 ماه و 10 روز سن داره

برای ساره ی گلم

یه ماه دیگه هم گذشت

1393/8/26 12:22
نویسنده : مامانی
387 بازدید
اشتراک گذاری

سلام عزیز دلم

 

الان که دارم برات مینویسم شما خوابیدی و من بلاخره فرصت کردم بیام برات بنویسم

عزیزم با دو روز تاخیر بهت تبریک میگم شما 14 ماهه شدی

 

14 ماهگیت مبارک عزیز دلمجشنتشویقجشن

چقدر لحظات زود میگذره داری بزرگ و بزرگتر میشی

هر روز شیرین تر از قبل میشی و خودتو توی دلمون جا میکنیمحبت

و اما کارهای جدیدت توی این ماهی که گذشت:

 

چند وقتیه دوست داری همینطور چیزای سنگین رو از روی زمین بلند کنی مثلا کیف منو بلند میکنی و چند قدم میبری، نایلونی که کتابهای عمه توشه رو بلند میکنی و میکشی روی زمین، شیشه ها و بطری های کنار آشپزخونه ی مادرینا رو برمیداری و میاری توی سالن و ...خندونک

 

تازگیها گیر دادی به پاره کردن چیزای مختلف حالا چه کتاب باشه، چه پول باشه چه کاغذ فرقی نمیکنه، کتاب قصه ای رو که برات خریده بودم همشو پاره کردی و ذوق میکنی و میخندیخنده

 

وقتی میخوام سبزی خوردن پاک کنم باید بذارم وقتی خوابی این کارو بکنم آخه شما هم میخوای با من پاک کنی و همشو یا پخش زمین می کنی یا با دستت ریز ریز میکنیتعجب

 

تازگیها به پتوت خیلی وابسته شدی و اگه دست کسی ببینی سریع ازش میگیری، وقتی میخوای شیر بخوری پتوت رو دستت میگیری و میای پیش من و میگی شی و اگه توی دلمم بخوابی حتما باید پتوت روت باشهمحبت

 

تا بابایی از سر کار میاد پا میشی و میدوی بغلش و اگه بغلت نکنه جیغ میزنی و گریه میکنیچشمک

یاد گرفتی می ایستی و دور خودت میتابی و کلی از این کار لذت میبریقه قهه

 

خیلی وقتها واسه جلب توجه ما عقب عقب راه میری و نگاهمون میکنی و میخندی، یا عقب عقب میای توی دلمون میشینی و من کلی ذوقتو میکنممحبتبوس

 

پایین که میبرمت یه کم که باشی میری پشت در می ایستی و میزنی توی در یعنی اینکه بریم و اگه پیشت نباشم بیام پایین دنبالتخندونک

 

تا عمه میگه ساره بیا لی لی لی حوضک و دستشو طرفت دراز میکنه میای پیشش و انگشتتو روی دستش تکون میدی تا برات شعرشو بخونهچشمک

 

مادرینا یه عروسک خمیری کوچولو دارن که به در یخچالشون زدن خیلی دوستش داری و تا میریم پایین میری برش میداری و باهاش بازی میکنی تازه وقتی میگیم تاتاش کن روی زمین میگذاریشو و تاتاش میکنیخنده

 

این روزها کارِت شده از مبلها بری بالا و همه چیزو به هم بریزی روی مبلی که کنار کامپیوتره میری و از دسته ی مبلم میری بالا تا ماوس و کیبورد رو برداری مهندس کوچولوی من! و تا میام برت دارم کلی ذوق میکنی و میخندی (بالای مبل میری و نگاهم میکنی و خنده ی شیطنت آمیز میکنی که یعنی بیام دنبالت)قه قههخندونکقه قهه

 

دستتو نزدیک بخاری میبری و با شیطنت خاصی میخندی و منتظری تا بهت بگیم داغه و دستتو ببری عقب!خندونک

 

یاد گرفتی وقتی میخوای بری پایین چادر و روسریمو میدی دستم و میگی بِ یعنی بریم و اگه بخوایم بریم بیرون کاپیشن و کلاهتو میدی دستم تا بپوشونمت و میگی بِبوس

 

وقتی میخوای پوشکتو عوض کنم و بشورمت میری جلوی در می ایستی و میگی بِ یعنی بریمخجالت

 

تا میگم ساره بریم توتوها رو ببینیم جلوی درِ پشت بام میشینی و منتظر میشی تا کفشاتو بهت بپوشونم و بریمآرام

 

چند وقتی گیر داده بودی به درِ کابینتها و همینطور باز وبسته میکردی و چیزای توشو برمیداشتی و همینطور باید مواظبت بودم که چیزی رو برنداری واسه همین همه ی دسته درها رو باز کردممحبت

 

وقتی ماشین لباسشویی روشنه همینطور دکمه هاشو فشار میدی و منم مجبورم قفل کودکشو بزنمچشمک

 

توی خونه راه میری و بلند بلند داد میزنی و میگی «ماماماما» یا «بابابابا»محبت

 

یاد گرفتی زیپ کیفمو باز و بسته کنی هر کیفی که ببینی میری به زیپش دست میزنی تا باز و بسته اش کنیچشمک

 

وقتی میخوای به کسی یا چیزی بگی بیا با دستت اشاره میکنی و میگی بی یعنی بیابوس

 

منتظری قرآن من رو یه جایی در دسترست ببینی و بدوی برداری و بخندیخنده

 

وقتی یه چیزی رو که دستته بهت میگیم بده به طرفمون دراز میکنی و وقتی دستمونو میاریم ازت بگیریم دستتو عقب میکشی و فرار میکنیقه قهه

 

صبحها با ورزش صبحگاهی که از تلویزیون پخش میشه ورزش میکنی و وقتی میگیم ساره ورزش کن پاهاتو از هم باز میکنی و بالا میبری و میگذاری زمین و اینطرف و اونطرف میریمحبت

 

تا یه آهنگ میشنوی یا برات شعر میخونم سرتو تکون میدی و میخندی و میرقصیبوس

وقتی شیر میخوری بهت میگم ساره بسّته دیگه، ابروها و سرتو بالا میبری و با صدایی شبیه اوم میگی نهتعجب

 

وقتی میگیم ساره عروسکتو لالاش کن میگذاریش زمین و پتوتو میندازی روش و میخندیخواب

 

این روزها همینطور دوست داری بدویی و ما دنبالت کنیم و بلند بلند میخندیقه قهه

راستی چیزایی که میگم اَه دستش نگذار (مثل لباسهای کثیفت) میری برمیداری و خودت میگی اَه اَه تعجب

و اما بذار از خوردنت واست بگم

 

دوست داری خودت قاشقتو دست بگیری و غذاتو بخوری منم غذاتو میذارم توی قاشقت و میدم دستت و کلی ذوق میکنی.خندونک

 

عاشق چیزای ترشی تا در یخچال باز میشه میدوی و بطری آبلیمو رو برمیداری و میدوی و فرار میکنی و به زور باید ازت بگیریم اگه لیمو دستت باشه و ازت بگیریم کلی گریه میکنی (موقع خوردنش اشکت درمیاد اما عاشقشی!) لواشکم خیلی دوست داری (البته من فقط لواشک خونگی بهت میدما)قه قهه

 

انار خیلی دوست داری مخصوصا اگه ترش باشه (تازه به منم میگی اَ تا دهنمو باز کنم و انار بگذاری دهنم الهی قربونت برم منبوس)

موز هم خیلی دوست داری و وقتی تموم میشه منتظر بقیه شی!

 

صبحانه بیشتر دوست داری چیزای داغ بخوری مثل آش، عدسی و ..

توی غذاها آبگوشت رو خیلی دوست داریمحبت

 

کشمش هم خیلی دوست داری و اگه عدس پلو با کشمش بپزم دوست داری فقط کشمش هاشو بخوری

ماست و دوغ اگه سر سفره باشه همینطور میخوای بخوری و چیزای دیگه رو نمیخوریتعجب

خیلی طولانی شد نه؟! آخه خیلی وقت بود واست ننوشته بودم تازه اینا چیزاییه که یادم بوده و نوشتم

خیلی خیلی دوستت دارم عزیزم

 

اینم دو تا عکس از شما واسه خالی نبودن عریضهخنده

خونه ی آقاجون که داشتی با فیل طبل زن نجمه سادات بازی میکردی و دستت توی خرطوم فیله گیر کرده بود:

فعلا عکس دیگه ای ازت ندارم عزیزم

الانم دیگه بیدار شدی و باید بیام سراغت

پسندها (7)

نظرات (7)

مامانى عسل
28 آبان 93 8:37
عزیز دلم چهارده ماهگیت مبارک گلم.واااای ماشالله عجب وروجکی شدی
مامانی
پاسخ
ممنون خاله جونم
مامان زهرا
28 آبان 93 11:51
سلام عزيز دلم. 14 ماهگيت مبارك ايشالا بزرگ بشي خانوم بشي كمك دست مامان جونو بابا جونت بشي. ايشالا هميشه شيطون بلا باشي و موفق. ماششششششششششششششالا
مامانی
پاسخ
سلام خاله ی گلم، ممنون از آرزوهای خوبت عزیزم
عمه فروغ
28 آبان 93 15:06
14 ماهگیت مبارک ساره جونم .ان شاا.. 120 سالگیت رو جشن بگیری هزار ماشاا.. به دختر شیطون و شیرینمون
مامانی
پاسخ
ممنون گلم، انشاءالله
مامان صدرا
29 آبان 93 8:03
14 ماهگیت مبارک خاله جون ماشالله هزار ماشالله شیطون بلایی خاله فدات شه کوچولو
مامانی
پاسخ
ممنون عزیزم، خدا نکنه خاله جونممممممم
مامان لیانا
29 آبان 93 21:54
خوشگلم چهارده ماهگیت مبارک ماشاا... به عسل خانوم بااین همه هوش و ذکاوت مامانیش یه اسپند بدود برا دخترمون
مامانی
پاسخ
ممنون خاله جونمممممم چشم عزیزمممممممممممم
مامان آرزو
1 آذر 93 12:39
سلام عزیزم 14 ماهگیت مبارک ماشالله چه شیطونکی شده خدا حفظش کنه ایشالله
مامانی
پاسخ
سلام خاله جونمممممممم آره خیلی شیطون بلا شده
مامان علی کوچولو
3 آذر 93 8:38
ساره جونی14ماهگیت مبارک .ماشالله دخملمون چقد کارای جدید یاد گرفته .آفرین دخمل خوشگل
مامانی
پاسخ
مرسی خاله جونم شما لطف داری عزیزم